Tök életlen

Képek, gondolatok képekről, gondolatok képek nélkül. Mivel én magam is tökéletlen vagyok, képeim is ilyenek. Igen, ez egy egoblog, amit leginkább magamnak írok, tehát ha bármi tetszik neked, az csak a véletlenek összjátéka miatt lehet.

Friss topikok

  • rerebisz: Bár én nem rajongok az ilyenekért, de régebben a bátyám imádta az ilyet, úhogy a szobálya tele vol... (2011.07.28. 22:38) Összeraktam
  • AMiska: m.blog.hu/to/tokeletlen/image/pajti/IMG_2923.jpg Szia érdeklődnék, hogy a lencse mellett az a gyűr... (2011.05.21. 16:27) pajtás lélekápolás
  • icke: Na, hát ez az a jószág, ami nekem speciel nem hajlandó működni... Hogy én basztam-e el, vagy szimp... (2010.10.31. 11:42) A nyereményjáték

Linkblog

A nyereményjáték

2010.10.03. 11:59 harmful vibration

 Találtam a munkahelyemen egy zacskót, amiben egy kupac vacak eldobható kínai fényképezőgép volt. Alapvetően semmit sem tudnak szegények, végtelenül primitív eszközök, de van belőle vagy 20, nagyrészt bontatlan dobozban (4 nyelvű használati utasítással...). Mivel az osztálynak ezekre nincs semmi szüksége, leltárban nincsenek, és amúgy is éppen selejtezünk, úgy döntöttem, ráteszem a mancsom erre a leletre. Tekintve, hogy a másik alternatíva a kuka. 

Mivel ezek olcsó, egyelemű műanyag objektíves (tudom, mert pár éve már szétszedtem egyet...)gépek, normális képet nem lehet velük készíteni, viszont különösen alkalmasnak tűnnek vicces fotók gyártására. Mivel ebül szerzett jószág, ezért gyorsan meg is szabadulnék tőlük, és szétosztom őket ismerőseimnek. És hogy legyen valami kerete is, ezt nyereményjáték formájában teszem.

A játék alapötletét a manapság a lomográfiához köthető kettős expozíció adta. Tehát befűzök egy tekercs filmet, méghozzá úgy, hogy a végét ráragasztom az orsóra. Ha lejárt, egyszerűen visszacsévélem, am

íg a szalag engedi. Leszedve a ragasztót a film ismét befűzhető (mivel kikandikál a vége), és mivel azonos típusú gépek, ha ügyesen fűzöm be másodjára a filmet, jó eséllyel minden kocka fedésben lesz. Ha nem, akkor sem gond, ilyen a műfaj. 

Eddig 10 ember csatlakozott a játékhoz, remélem bírni fogom gépekkel. A film nem gond, kaptam rá felajánlást is, valamint eleve fele annyi kell, mint ahány résztvevő. Kezdem azt gondolni, hogy a szűk keresztmetszet a negatív hívások költsége lesz.

Lőttem pár normálisabb képet a masináról:

Focus free - ez most azt jelenti, hogy szabad a fókusz, ingyenes, vagy a gép teljesen fókuszmentes? Gyanítom az utóbbi.

Fura módon a gép aljára került a felhúzó kerék és a számláló. Viszont van rajta visszatekerő kar és kireteszelő pöcök is. Ez a kulcsa a játéknak.

A legértékesebb alkatrész szerintem a csuklószíj. Át lehet tenni mobiltelefonra, másik gépre, mp3 lejátszóra, sarokcsiszolóra. A gép súlyát tekintve eléggé felülméretezték. A fura hullám  gép tetején a vakupapucs helye lenne, ha jól értelmeztem a gép belső szerkezetét. Valószínűleg volt ebből külső vakupapucsos és vakus verzió is. 

 

Amint látszik, nem csúcstechnológia. Hogy milyen képeket lő, az majd kiderül a jövő héten, ha előhívom a már lefotózott tekercset. Az orsó feletti kerek luk szerintem a vaku visszajelző LED helye. Az ajtót egy beakadó rugalmas pöcök rögzíti, a zár felhúzása pedig az orsó csévélő keréktől független: a középen látható fogaskeréken át a film perforációja végzi el a munkát. 

Ha előhívattam az eddig ellőtt 12-es filmet, többet tudok majd a képminőségről (ezt jövő héten igyekszem megtenni), mondjuk azt nem tudom, hogy hogyan számolt 15 kockát egy 12-es filmre. 

Jelenleg 11 jelentkező van a játékra, és 4 függő. Csak bírjam gépekkel!

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://tokeletlen.blog.hu/api/trackback/id/tr182341359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

icke 2010.10.31. 11:42:37

Na, hát ez az a jószág, ami nekem speciel nem hajlandó működni... Hogy én basztam-e el, vagy szimplán kínai a szentem, nem tudom, de se filmet nem továbbít, se exponálni nem akar. Ránézel valamikor, hogy miafene?
süti beállítások módosítása