Tök életlen

Képek, gondolatok képekről, gondolatok képek nélkül. Mivel én magam is tökéletlen vagyok, képeim is ilyenek. Igen, ez egy egoblog, amit leginkább magamnak írok, tehát ha bármi tetszik neked, az csak a véletlenek összjátéka miatt lehet.

Friss topikok

  • rerebisz: Bár én nem rajongok az ilyenekért, de régebben a bátyám imádta az ilyet, úhogy a szobálya tele vol... (2011.07.28. 22:38) Összeraktam
  • AMiska: m.blog.hu/to/tokeletlen/image/pajti/IMG_2923.jpg Szia érdeklődnék, hogy a lencse mellett az a gyűr... (2011.05.21. 16:27) pajtás lélekápolás
  • icke: Na, hát ez az a jószág, ami nekem speciel nem hajlandó működni... Hogy én basztam-e el, vagy szimp... (2010.10.31. 11:42) A nyereményjáték

Linkblog

Összeraktam

2010.11.18. 19:12 harmful vibration

 Némileg rossz a lelkiismeretem, hiszen már egy ideje szeretnék rögzíteni pár gondolatot a péceli fotózásról, továbbá szeretném a gyakorlatban is kipróbálni pár új szerzeményem... ehelyett játszom.

Egy kínai webshopban találtam rá az Enlighten  fantázianevű játékra, ami erősen emlékeztet egy másik, dán illetőségű márka termékeire... mondhatni pontos Lego koppintás. Kíváncsi voltam, hogy mennyire pontos valójában, ezért rendeltem egyet. Kellett neki 3 hét, hogy ideérjen, de ma végre tesztelhettem.

A doboz, amiben érkezett, meglehetősen viharvert állapotú volt, amint nem lehet teljesen a Postára kenni. A csomag maga sértetlen volt, nem piszkáltak bele. A doboz ragasztásai teljesen elengedtek, valószínűleg némileg meg lett nyomva a pakk. 

 Hogy a dobozon lévő random lukakat mi okozta (a borítékba kerülés előtt keletkeztek), nem egészen értem. Mindenesetre a beltartam legalább sértetlen volt.

Követve a dán hagyományokat, az alkatrészek 3 kis zacskóban voltak. Ebből a két kicsi még egészen autentikus, a nagy viszont amolyan gusztustalan-zsíros jellegű.

Az útmutató viszont kifejezetten kellemes, nem túl részletezett, de átltható, és nagyon jó minőségű grafikával bír. Mondjuk vannak a Legonak olyan programjai, amivel lehet ilyet gyártani, de azért ennyire nem akarok gyanakvó lenni.

Ez az alkatrések kupaca. Elsőre szembeötlő, hogy a bütykök teteje teljesen sima. Sehol egy Enlighten logo... Az elemek tapintásán érződik, hogy nem csak a logo lesz itt probléma. Teljesen más anyag, mint amit a dánoktól megszoktunk, némi olcsó érzéssel. Nem teljesen sima élek, sorja, matt elemek, ilyesmi.

Lássunk neki! Ez a tengeralattjárónk alja.

Íme a két szereplőnk. A sofőr és Boba Fett.

A vaku csillogása ápol és eltakar: a két átlátszónak vélhető kúp inkább csak átdereng. Eddig azért más problémával még nem találkoztam.

Azért a felépítmény körül már vannak gondok: a nem túl pontos (legalábbis Lego értelemben) illesztések miatt az elemek elég nehezen passzinthatók, és akkor sem tökéletesen. Valamint működik az itt nyomom - ott jön szét effektus, ami némileg nehezíti a normális összeszerelést.

Ültessük hát be a pilótát! Amint látszik, nem igazán szeret bütykökön ülni (ki érti...), nem is lehet rábeszélni. 

Az első komoly probléma az úszótalpaknál jelentkezett. A bal oldalon látható résznél a 3 sárga elem tökéletesen rágyógyult a rúdra. Nem sok minden illeszkedik pontosan, de ha valami igen, akkor az nagyon.

Ilyenkor jön minden Legos kedvence, esetünkben egy piros nyelű NDK kés. Egyszer kiskoromban láttam valamelyik német adón egy műsort, ami baleseteket mutatott be, újrajátszva és levonva a tanulságokat. No az adott epizód arról szólt, hogy legózás közben az egyik gyermek a szerszámot lazán bedobta a fotelba, a másik meg beleült. Gyerekek, ha késsel feszítitek szét a makacs elemeket, sohase dobjátok utána a fotelba!

Végül sikerült összerakni a jószágot. Egy kissé zavaró, hogy a raktér semmilyen módon nincs szeparálva a pilótától, vagyis elég problémás, ha a búvár megtalálja a kincses ládát, és fel akarja cipelni. Lehet ez afféle nevelő cél: gyerekek, ha kincset találtok a tenger fenekén, akkor hagyjátok ott, és ne próbáljátok felvinni, mert MEGHALTOK.

Itt is van a kincs, két kék kúp, és némi sorja a szigonyok (vagy rakéták, ha tényleg Boba) mellől.

Van periszkóp is, ha valakit meg akarna torpedózni a kutató tengeralattjáró. Gyanúsak ezek a kínaiak. Vagy dánok, mert azt nem tudom, hogy ez saját termék vagy koppintás.

A legénység. Tekintve a vegyes fényforrásokat, szegény Boboa picit zöld lett. Az én hibám, nem álltam neki korrigálni, de most már így maradnak. 

Végül egy portré a pilótáról. Tényleg próbáltam rendesen összenyomni az alkatrészeket, de helyenként elég reménytelen volt.

 A teljes szett, háttérben a doboz "ilyeneket is összerakhatsz" ajánlása. Ha jobban megnézzük, elég gagyi izéket javasolnak. Mármint most vagy olyan a Legonk, hogy sok fantázia és egyszerű elemek segítségével rakunk össze valamit, vagy tele van pakolva speciális elemekkel, a realizmus jegyében. Ez a szet szinte csak extra darabokat tartalmaz, így ez egy kissé disszonáns.

És a konklúzió: 

Ahhoz, hoy a kínai játékok lenyomják a Legot, még nagyon sokat kell fejlődniük, mint anyaghasználat, mind pontosság terén. Ettől még lehetnek rendkívül sikeresek - emlékezzünk csak a Playmobil utánzat műanyag katonákra, bár ott szerepet játszott az is, hogy a Playmobil nem gyártott sem magyar huszárokat, sem egri várvédőket, sem Fekete sereget. Eredeti Legoval még nem mertem összeereszteni, bár nem lenne nehéz szétválogatni a különféle készleteket. Ami még szembeötlő, hogy egyetlen tartalék alkatrészt sem adtak - a dánok mindig csomagolnak plusz egy botkormányt, lámpát vagy más apró, könnyen elvesző bigyót. Jó játék volt, de azt hiszem egy darabig több ilyet nem rendelek (nem is volt sokkal olcsóbb, mint egy normál Lego készlet). Ami még fontos, hogy ne hagyjuk a késeket szanaszét és ne nyissunk ki tengeralattjárót a víz alatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://tokeletlen.blog.hu/api/trackback/id/tr982457779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rerebisz 2011.07.28. 22:38:36

Bár én nem rajongok az ilyenekért, de régebben a bátyám imádta az ilyet, úhogy a szobálya tele volt legoval. Volt neki is egy majdnem ugyanilyen szettje. Csak az eredeti - biztos - Dán volt.
süti beállítások módosítása